Szacuny
7
Napisanych postów
1373
Wiek
34 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
27568
Witam!
Zastanawiam się nad wytrzymałością ram aluminiowych. Czy z czasem i "przebiegiem" takie ramy się zużywają? Występuje zmęczenie materiału? Czy coś jeszcze? Ile lat można bezpiecznie jeździć na ramie aluminiowej? Jak rozpoznać, że czas na zmianę ramy?
Posiadam ramę MTB Meridy Alu 7005 T6. Rower był intensywnie używany przez pierwsze 3 lata, potem bardzo rzadko. Aktualnie rama ma 9-10 lat i "przebieg" 9000km.
pzdr.
edit:
Zadałem to pytania, ponieważ mam wątpliwości czy opłaca się w niego jeszcze inwestować np w dobrą przednia tarczówke + koło oraz dobry amortyzator przedni.
Zmieniony przez - Doker777 w dniu 2014-04-01 13:14:57
Szacuny
0
Napisanych postów
29
Wiek
25 lat
Na forum
10 lat
Przeczytanych tematów
564
Hmm...jakieś "zmęczenie" występuje,ale wątpie że do tego stopnia,aby nie nadawała się do użytku.;) Jeśli rama nie posiada pęknięć,ani poważnych wgniotów w newralgicznych i najbardziej podatnych na działanie dużych sił miejscach,to spokojnie na niej pojeździsz.;) A to czy opłaca się inwestować zależy od Ciebie i Twoich potrzeb.;) Jeśli planujesz jeździć 2-3 razy w tygodniu rekreacyjnie to warto,ponieważ dobry amortyzator zwiększy bezpieczeństwo i poprawi prowadzenie,a tarczówka ma o wiele większą siłę hamowania od V-break'a.;) Jeśli jednak planujesz startować w zawodach,to na Twoim miejscu zainteresował bym sie używanym,dobrym rowerem wyzszej klasy.;) Jest to rama stosunkowo stara,kiedy ją robiono były inne standardy jakościowe i wagowe. A ramę czas zmienić wtedy,kiedy jest pęknięta,poważnie pognieciona,lub gdy jest za mała.;)
W skrócie:planujesz jazde rekreacyjną,a rama nie jest bardzo zniszczona to kupuj te części.:) Myślę że pomogłem...jak cos to pisz na priv.:D
Szacuny
7
Napisanych postów
1373
Wiek
34 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
27568
Dzieki za odpowiedz.
Wgniecen nie ma, spawy wygladaja dobrze W zawodach napewno nie bede startowal. Orientuje sie ktos jeszcze czy rama alu zaczyna sie giac czy peka odrazu?
Co do wielkosci to jest to 18". Są jakieś kalkulatory na obliczenie wielkosci ramy do np. dlugosci nogi?
Czy zmiana amortyzatora, ktory ma wiekszy skok o 50mm wplynie jakos na geometrie ramy? O ile "podniesie sie kierownica"? Tez o te 50mm?
Jak wygląda eksploatacja hamulca tarczowego (np takiego Avid BB7)? Co ile km nalezy zmieniac klocki, tarcze, cos jeszcze? Z V-kami nie było problemu, otluscic obrecze, klocki, przetrzec papmierem sciernym klocki i ladnie hamowalo
Zmieniony przez - Doker777 w dniu 2014-04-05 15:03:12
Szacuny
0
Napisanych postów
29
Wiek
25 lat
Na forum
10 lat
Przeczytanych tematów
564
Tutaj masz tak orientacyjnie .;) http://xtrbike.pl/kupno-roweru/2-jak-dobrac-rame-roweru Rama aluminiowa prędzej pęknie,ale to już musi być naprawdę ostro traktowana.:D Zmiana amortyzator na taki który ma większy skok wpłynie na geometrię ramy,ale wysokość kierownicy raczej się nie zmieni(nie wiem dokładnie jak zbudowany jest Twój rower,wiec cieżko mi powiedzieć)
Hmm...Avid BB7 jest mechaniczny i niewiele moge powiedziec na jego temat,ale osobiście wolałbym dobre V-ki niż mechaniczne tarcze.;) Jakiegoś niedrogiego hydraulika wyrwiesz w cenie nowego BB7.;) Klocki metaliczne zmienia się raz w sezonie przy normalnej jeździ,moje musiałem zmieniać co zawody,ale to juz inna bajka.:) Z czystym sumieniem moge Ci polecić Avid'y Elixir'y 5...tylko cena..:D
Szacuny
7
Napisanych postów
1373
Wiek
34 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
27568
Jak już bede kupowal amorek to zmierze golenie/korone i porownam ze starym, na chlopski rozum powinien byc troche dluzszy wiec i kiera pojdzie w gore Zobaczymy. Zastanawialem sie nad duzo wiekszym skokiem, ale jednak wracam starego pomyslu czyli jakis amorek 100mm. W jakie firmy uderzac, do 400-500 zł? Typowy XC, dobrze jakby mial blokade skoku na szose, ale nie musi. Suntor, Rock shock? Moze jakis bys polecil jednak pod v-breaki, z pivotami? Moze jakis tanszy, bo w tym przedzale cenowym prawie wszystkie na tarcze
Szacuny
0
Napisanych postów
29
Wiek
25 lat
Na forum
10 lat
Przeczytanych tematów
564
Tarcza teraz to właściwie standard.:) Za nieco ponad 500 zł to powinieneś znaleźć nowego SR Suntour'a Raidon'a,do wyboru bedzie wersja z pivotami i bez.:) Z Rock Shox wiele nie ma za tą cene,a ten SR ma właśnie blokade skoku.:) A z tańszych to SR Suntour XCR...z czystym sercem go polecam...może nie jest nie wiadomo jaki,ale Mistrzostwa Polski XC nim objechałem i jeszcze żyje w rowerze siostry.:D
Szacuny
2
Napisanych postów
198
Na forum
11 lat
Przeczytanych tematów
2681
9 tysięcy km i martwisz się takie rzeczy? Stary nie rozśmieszaj mnie 9 tysięcy km dla ramy to żaden przebieg,co jedynie lakier może trochę ucierpiec,zaimpregnuj sobie od czasu do czasu jakimś woskiem i będzie ok