KLAN LWA
Sojusznicy: część Domu Imperatora i Kraby (mają wspólnych wrogów, a nie mają wspólnych granic).
Wrogowie: prawie wszyscy – w końcu kto polubiłby półmilionową armię zdyscyplinowanego i świetnie wyszkolonego wojska?
Ród Akodo
Ród słynący z błyskotliwych taktyków i urodzonych żołnierzy. Hołdują “cywilizowanej sztuce wojennej”.
Korzyść: +1 do Spostrzegawczości
Ród Matsu
Tradycją wśród Matsu jest matriarchat. Stanowią najstraszliwszą piechotę Rokuganu. Pozycją w klanie ustępują jedynie rodowi Akodo.
Korzyść: +1 do Siły
Ród Ikoma
Słynie z doskonałych historyków i badaczy przeszłości. Jako jedyny ród w Rokuganie kształci również bardów opiewających bohaterskie czyny dzielnych Lwów.
Korzyść: +1 do Inteligencji
Sojusznicy: razem z rodem Shosuro dbają o “poprawność” oficjalnej historii Rokuganu. M.in. cenzurują wszystko, co stawiałoby w złym świetle Cesarza i jego rodzinę.
Ród Kitsu
Mała rodzina o niezwykłych siłach duchowych, szczególnie kultywująca tradycje i kult przodków. Jej członkowie czasami mają blond włosy. Szkoła shugenja Kitsu jest zamknięta dla postaci spoza klanu Lwa i w pewnym sensie zacofana.
Korzyść: +1 do Inteligencji
Szkoły Klanu Lwa
Szkoła Bushi Akodo
Korzyść: +1 do Siły
Honor: 3.5
Umiejętności: Kenjutsu, Kyujutsu, Obrona, Gawędziarstwo, Historia, Taktyka, dowolna umiejętność godna
Ekwipunek (jeden przedmiot jest dobrej jakości): daisho, łuk i 20 strzał, lekka zbroja, zestaw podróżny, kimono, dwie sztuki broni, 5 koku.
Techniki
Ranga 1: Droga Lwa
Szkoła Akodo uczy precyzji. Jej absolwent przystępując do ataku może otrzymać dodatkowe podbicie by próbować trafić w określone miejsce, zadać większe obrażenia itp.
Ranga 2: Siła Prawości
Rzucając na trafienie i obrażenia Lew dodaje do wyniku poziom swego honoru.
Ranga 3: Z Pomocą Przodków
Dwa ataki na rundę.
Ranga 4: Ręka Przeznaczenia
Bushi nie musi deklarować podbicia, by trafić w określone miejsce na ciele przeciwnika, musi to jednak uczynić gdy chce zadać dodatkowe obrażenia.
Ranga 5: Ostatnia Lekcja
Jeśli bushi podbije Poziom Trudności i nie uda mu się go osiągnąć, lecz wyrzucił więcej niż początkowa trudność – odnosi sukces, nie ma jednak korzyści z podbicia. Tej techniki można używać przy testach fizycznych i umysłowych.
Akademia Wojskowa Akodo
Odłam szkoły bushi Akodo. Uczy tych samych technik, co szkoła bushi Akodo, ale koncentruje się na nieco innych umiejętnościach.
Korzyść: +1 do Percepcji
Honor: 3.5
Umiejętności: Kenjutsu, Kyujutsu, Taktyka 2, Gawędziarstwo, Historia 2
Ekwipunek (jeden przedmiot jest dobrej jakości): daisho, łuk i 20 strzał, lekka zbroja, zestaw podróżny, kimono, dwie sztuki broni, 5 koku.
Techniki: jak w Szkole Bushi Akodo.
Szkoła Bushi Matsu
Korzyść: +1 do Refleksu
Honor: 3.5
Umiejętności: Kenjutsu, Kyujutsu, Taktyka, Jiujutsu, Historia, 2 dowolne umiejętności bugei (za wyjątkiem Obrony)
Techniki
Ranga 1: Ryk Lwa
Kiedy wykonuje Pełny Atak, bushi roztacza wokół aurę strachu o sile równej jego Randze +1.
Ranga 2: Furia Matsu
Wykonując Pełny Atak bushi otrzymuje jeden atak dodatkowy.
Ranga 3: Razem z Moimi Przodkami
Wykonując Pełny Atak bushi podnosi swoją inicjatywę o wartość Honoru x5.
1 ed.” Wykonując Pełny Atak bushi określa inicjatywę rzucając tyloma kośćmi, ile wynosi jego Honor.”
Ranga 4: Pazury Lwa
Dwa ataki na rundę. W Pełnym Ataku: trzy ataki na rundę.
Ranga 5: Odwaga Matsu
Wykonując Pełny Atak bushi może ignorować modyfikatory wynikające z tylu poziomów odniesionych ran, ile wynosi jego Honor.
Szkoła Bardów Ikoma
Korzyść: +1 do Inteligencji
Honor: 3.5
Umiejętności: Gawędziarstwo, Kaligrafia, Heraldyka, Historia, Prawo, Wiedza (dowolne dwa rodzaje)
Specjalne zasady:
- Bard nie traci Honoru ani Chwały okazując publicznie emocje, ponieważ do jego obowiązków należy mówienie tego, czego nie mogą powiedzieć inni.
- Aby zdobyć kolejną Rangę, bard musi towarzyszyć samurajowi, który zgodzi się aby bard stworzył epos opiewający jego czyny. Kiedy zbierze wystarczającą ilość Punktów Prestiżu, powinien wykonać epos przed swoim panem (test Opowiadanie/Inteligencja przeciwko Chwale samuraja x5). Sukces przysparza samurajowi ilość punktów Chwały równą Randze barda, zaś bardowi ilość punktów Honoru równą Randze samuraja.
- Każdy samuraj, o kim bard stworzy epos bohaterski, staje się Większym Sojusznikiem barda. Oznacza to, że bard zaczynający grę jako postać Rangi 1, ma już jednego takiego sojusznika (za darmo, bez wydawania na ten cel Punktów Postaci).
Szkoła Shugenja Kitsu
Korzyść: +1 do Inteligencji
Honor: 3.5
Umiejętności: Etykieta, Heraldyka, Historia, Kaligrafia, Medytacja, dowolna umiejętność godna, dowolna umiejętność bugei
Ekwipunek: kimono, zestaw podróżny, torba na zwoje, tanto, 3 koku.
Początkowe czary: Wyczucie , Zespolenie, Przywołanie, 3 czary Wody, 2 Ognia, 1 Ziemi
Specjalna zasada: shugenja otrzymuje dodatkowe podbicie rzucając czary Wody.