Szacuny
0
Napisanych postów
12
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
29
Witam wszystkich.
Moim rowerem rozpedzam sie na rownej nawierzchni do dokladnie 47 km/h(wg. wskazan licznika)
Ten rower ma kola 26 cali.Normalna fabryczna korba i kaseta (3x7)
Czy jak bym zalozyl z przodu zebatki wieksze chodzi o srednice to ile by wiecej km/h jechal.Jest rowniez mozliwosc kupienia nowej kasety z mnieszymi zebatkami z tylu
I teraz pytania i prosby:
Ile by jechal wiecej jakby zmienic korbe i kasete z tylu?
Podajcie jakies linki z allegro z owymi czesciami. Wazne jest to aby z przodu byla wieksza zebatka bo jak sie rozpedzam to mam jeszcze duzo sily a biegu brakuje
Dzieki z gory
Jak potrzeba jeszcze jakis info to piszcie.
Szacuny
5
Napisanych postów
836
Na forum
19 lat
Przeczytanych tematów
7776
Jaką prędkość wyciągniesz to zależy tylko od twojej mocy i do twojej mocy musisz dobrać odpowiednie przełożenie żebyś miał optymalne obroty korby przypadające przy maxymalnej mocy
Szacuny
0
Napisanych postów
12
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
29
wiec tak :
przod ma na najwiekszej zebatce 42 zeby
tyl 14 na najmniejszej, przy max predkosci mam wiele sily jeszcze ale si ebieg koncczy i chodzi tak bardzo szybko i nie przysiesz juz.
Takze jaka nowa zalozyc ?
Szacuny
12
Napisanych postów
753
Wiek
41 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
41118
14 zębów w kasecie to dużo. Ja bym wymienił kasete najlepiej która ma 11 zębów w najmniejszej. Jesteś pewien że masz kasete a nie wielotryb? Bo jeśli masz wielotryb to tylko wymiana korby na większą pomoże, bo w wielotrybie najmniejsza może mieć tylko 14 zębów. Pozdrawiam.
Szacuny
0
Napisanych postów
80
Na forum
20 lat
Przeczytanych tematów
1973
akurat jakbys wymienił korbe na nową to pewnie w największym blacie byś miał 44 zęby (są wersje 48 ale moinm zdaniem to nie ma sensu w rowerze górskim) i nie sądze zby była to jakaś drastyczna poprawa. Raczej nie przełoży się to na wyraźny wzrost prędkości, nawet z górki:) Rzecz która tu ma znaczenie to raczej koła. Wymienisz na lżejsze to poczujesz różnice, ma to znaczenie z fizyką (która była dawno temu w szkole:) ), chodzi o to ze kółka sie kręcą i cos lżeszjego łatwiej zakręcić:P A skoro z tyłu masz 7 przełożeń to jest to pewnie wolnobieg a nie kaseta i raczej mniejszej koronki tam nie zapodasz.
Szacuny
5
Napisanych postów
836
Na forum
19 lat
Przeczytanych tematów
7776
Właśnie nie przy prędkości większe znaczenie od masy ma opór powietrza. Masa stanowi opór przy przyspieszaniu natomiast przy prędkości występuje opór aerodynamiczny. Dlatego trzeba zmniejszać go albo równoważyć większą mocą kręcąc korbą.
Szacuny
12
Napisanych postów
753
Wiek
41 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
41118
Wielotryb jest to cały zespół zębatek wraz z wolnobiegiem nakręcane na piastę, a kaseta to są same zębatki nakładane na piastę i dociskane przez specjalną nakrętke z wielowpustem. Faktycznie jak powiedziano wcześniej raczej bardziej już nie rozpędzisz się na swojej furze ale zawsze możesz spróbować wymienić korbę na większy rozmiar 28-38-48 lub wymienić kasetę na 11-32 jeśli oczywiście masz pewność że to kaseta. A może akurat pociśniesz o 5Km/h więcej z wiatrem :)