Witam!
Polecałbym ci raczej rower. Sam intensywnie trenuję kolarstwo górskie od paru lat i jestem w pełni zadowolony z poziomu tkanki tłuszczowej. Próbowałem także biegania i tu muszę zaznaczyć, że efekty były gwałtowne i szybkie, choć był jeden mankament: ociężałość (po 2 tyg. przeszła) oraz bóle i strzykania w kolanach i kostkach. Po pewnym czasie może (choć nie musi) okazać się, że twój organizm źle znosi bieganie - kłopoty z łękotkami, dolnym grzbietem i żyłami goleni dolnych (tak ja miałem). Polecam ci rower z całego serca, tym bardziej, że to dla ciebie przyjemność. Każdy z nas ma rower i jeździ na nim od dziecka, i choć jest to mniej naturalny ruch niż bieg to sprawia (sporej żeszy ludzi) o wiele więcej frajdy niż bieganie. Poza tym początkującym biegaczom może wydawać się, że skakanie z nogi na nogę to dość siłowy ruch i szybko się zniechęcą, natomiest na rowerze ciężka siłówa zaczyna się dopiero na zaawansowanym etapie.
Podam ci przykładowe zużycie energetyczne przeprowadzone w laboratoryjnych warunkach. W związku ze specyficznymi okolicznościami tych warunków, np: brak wiatru, b. lekki rower - proponuję ci od każdej podanej liczby kalorii odjąć ok. 100kCal.
8 km/h = 37 kCal/h
16 134
24 351
32 746
40 1383
48 2316
Główne założenia badania to: mężczyzna 75 kg (ty pewno ok 60-65), płaski teren (w mieście lub lesie raczej jest zmiennie), rower 10 kg (twój raczej 13-15kg) i bez wiatru (a witar jest wszędzie i średnio wieje ok 30 km/h), więc nie przejmuj się, że to wyniki dla faceta i trób jak ci mówiłem (- 100 kCal).
Osobiście proponowałbym Ci zacząc jeździć przez 2 tyg tylko na rowerze w systemie 2+1 (2 dni jeżdzisz, 1 dzień odpoczywasz) a po tym czasie dołącz np 1 trening biegowy - zobaczysz jak się będą nóżki cieszyły. Staraj się jeżdzić min 1 godzinę (oddychaj głęboko, czuj przyjemność i podziwiaj naturę w koło), a biegi zaczynaj od 20-30 min (jeśli nigdy wcześniej nie biegałaś). Po każdym treningu -trochę rozciągania.