Szacuny
5
Napisanych postów
165
Na forum
21 lat
Przeczytanych tematów
1703
W związku z problemami rodzinnymi musiałem przerwać treningi na ok 6 miesięcy. W tym czasie przybrałem na wadze ok 8 kg. Rozpocząłem tydzień temu regularne treningi i zależy mi na szybkiej redukcji tego tłuszczyku przy jednoczesnym budowaniu masy. Jaką odżywkę/suplement mógłbym w tym celu stosować?
A może ktoś ma jeszcze pomysł na jakiś skuteczny w tym przypadku trening?
Dla informacji podaję, że z przerwami trenuję już od ok 5 lat więc ciężary nie są mi zbytnio straszne.
1
"Można osiągnąć wszystko, to wymaga jedynie odrobiny samodyscypliny"
Arnold
Jest liderem w tym dzialeSzacuny
6313
Napisanych postów
78029
Na forum
21 lat
Przeczytanych tematów
766969
Każdy z nas chciał uzyskać jak najlepsze i najszybsze efekty zmiany swojej sylwetki. Idealnie by było, gdyby tkankę tłuszczową można było zmienić na mięśnie. Niestety jest to niemożliwe. Fizjologia naszego organizmu nie pozwala nam na to. Pierwszym krokiem zdecydowanie powinna być redukcja tkanki tłuszczowej, a dopiero z niskiego poziomu budowa masy mięśniowej. Wynika to z tego, że budując masę mięśniową z poziomu tkanki tłuszczowej powyżej 15%, spory procent masy będzie to tłuszcz. Dlatego też warto zredukować nisko i dopiero wtedy budować dobrej jakości mięśnie. Więcej na ten temat możemy poczytać tutaj:
Aby rozpocząć redukcję tkanki tłuszczowej, pierwszym krokiem powinno być wyliczenie zapotrzebowania kcal: http://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych- Od niego należy odjąć ok. 300 kcal, a otrzymany wynik podzielić na makroskładniki: 2g/kg masy ciała białka, 1 g tłuszczów i reszta kcal pochodząca z węglowodanów. Następnie dzielimy to na ilość makroskładników na posiłki. Te z kolei komponujemy z zalecanych źródeł makroskładników:
Szacuny
12
Napisanych postów
963
Na forum
21 lat
Przeczytanych tematów
18182