Co tu duzo gadac po prostu jak ktos nigdy tego nie widzial to niech sobie zobaczy bo do tej maszyny czuje respekt
Jak według was powinna wyglądać maszyna do Downhillu??? Czy skoki z 15metrów was ruszają? Czy w ogóle nazwa Armageddon coś wam mówi?
Firma Karpiel została założona w 1987 roku przez Polskiego konstruktora (mieszkającego w Zakopanym- tak, tak!!!), który po przeprowadzce do Stanów założył właśnie tę firmę. Tu na tej stronie chciałbym przybliżyć wam konstrukcję maszyny do bardzo extremalnego zjazdu. Jest nim Armageddon. Maszyna ta powstała w 1999 roku i do dzisiaj jest jedną z najbardziej zaawansowanych konstrukcji tego typu (powstał już następca - Apocalipse). Skok tylnego koła wynosi od 225mm, do 280!!! (zależnie od ustawienia), co wydaje się być wręcz przesadzone, lecz to nieprawda, o tym później. Armageddon sprzedawany jest jako sama rama, do której klient wg uznania dobiera pozostałe komponenty (np. widel Karpiela o skoku 250mm!!!). Tylny element resorujący to specjalnie zaprojektowany Risse, o skoku 3* (jakieś 7,6 cm), pracujący w wirtualnym punkcie obrotu (coś jak czterozawiasowiec, lecz bez tego czwartego punktu obrotu). Sama rama swym wyglądem doprowadza do ... (no może bez przesady, choć...). Na pewnych targach w Katowicach była do kupienia (rama) za 5500 zł!!!!!!!!!!! (Santa Cruz V10 o podobnej konstrukcji i skoku 255mm kosztuje prawie 8000zł!). Armageddon na wielu imprezach dostawał najwyższe wyróżnienia i nagrody- jak choćby nagroda dla najbardziej innowacyjnego pojazdu (teoretycznie roweru), za swój zaawansowany system amortyzacji, przyznany przez Bicycle Magazine (The Armageddon delivers better suspension performance than any other downhill bike available. The Armageddon was named, "The biggest and baddest of them all"). Co tu dużo pisać, starczy popatrzeć na tą maszynę, aby się przekonać, że nie jest to zwykły rower do DH.
A teraz dane techniczne:
Skok tylnego koła- 225-280mm,
Tylny amor- Risse (sprężyna, tłumienie olejowe, regulacja tłumienia i kompresji), lub inny shock (raczej taki, co ma przynajmniej 7 cm skoku),
Rama- System z wirtualnym punktem obrotu, zmodyfikowany system z Disco Volante, masa 4,5kg, rozmiar 14,5"-16,5", kolor dowolny (najlepszy jest czerwony i czarny
, regulacja kąta główki ramy (65"-68"), oraz położenia shocka (zmiana skoku),
Opony-Możliwość założenia opon 24", jak i 26" (bez problemu wchodzą Nokian-y Gazzaloddi 3.0),
Przerzutki-Przedniej nie przewidziano, tylna to Shimano XT (można wsadzić inną według uznania),
Inne komponenty-Co się chce
Autorem wyzej napisanego tekstu jest PIRATE, nie wiem z jakiej strony pochodzi ten artykul ale z polksiej
Doradca w dziale Sporty Extremalne
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności" -Albert Einstein

Jak według was powinna wyglądać maszyna do Downhillu??? Czy skoki z 15metrów was ruszają? Czy w ogóle nazwa Armageddon coś wam mówi?
Firma Karpiel została założona w 1987 roku przez Polskiego konstruktora (mieszkającego w Zakopanym- tak, tak!!!), który po przeprowadzce do Stanów założył właśnie tę firmę. Tu na tej stronie chciałbym przybliżyć wam konstrukcję maszyny do bardzo extremalnego zjazdu. Jest nim Armageddon. Maszyna ta powstała w 1999 roku i do dzisiaj jest jedną z najbardziej zaawansowanych konstrukcji tego typu (powstał już następca - Apocalipse). Skok tylnego koła wynosi od 225mm, do 280!!! (zależnie od ustawienia), co wydaje się być wręcz przesadzone, lecz to nieprawda, o tym później. Armageddon sprzedawany jest jako sama rama, do której klient wg uznania dobiera pozostałe komponenty (np. widel Karpiela o skoku 250mm!!!). Tylny element resorujący to specjalnie zaprojektowany Risse, o skoku 3* (jakieś 7,6 cm), pracujący w wirtualnym punkcie obrotu (coś jak czterozawiasowiec, lecz bez tego czwartego punktu obrotu). Sama rama swym wyglądem doprowadza do ... (no może bez przesady, choć...). Na pewnych targach w Katowicach była do kupienia (rama) za 5500 zł!!!!!!!!!!! (Santa Cruz V10 o podobnej konstrukcji i skoku 255mm kosztuje prawie 8000zł!). Armageddon na wielu imprezach dostawał najwyższe wyróżnienia i nagrody- jak choćby nagroda dla najbardziej innowacyjnego pojazdu (teoretycznie roweru), za swój zaawansowany system amortyzacji, przyznany przez Bicycle Magazine (The Armageddon delivers better suspension performance than any other downhill bike available. The Armageddon was named, "The biggest and baddest of them all"). Co tu dużo pisać, starczy popatrzeć na tą maszynę, aby się przekonać, że nie jest to zwykły rower do DH.
A teraz dane techniczne:
Skok tylnego koła- 225-280mm,
Tylny amor- Risse (sprężyna, tłumienie olejowe, regulacja tłumienia i kompresji), lub inny shock (raczej taki, co ma przynajmniej 7 cm skoku),
Rama- System z wirtualnym punktem obrotu, zmodyfikowany system z Disco Volante, masa 4,5kg, rozmiar 14,5"-16,5", kolor dowolny (najlepszy jest czerwony i czarny

Opony-Możliwość założenia opon 24", jak i 26" (bez problemu wchodzą Nokian-y Gazzaloddi 3.0),
Przerzutki-Przedniej nie przewidziano, tylna to Shimano XT (można wsadzić inną według uznania),
Inne komponenty-Co się chce

Autorem wyzej napisanego tekstu jest PIRATE, nie wiem z jakiej strony pochodzi ten artykul ale z polksiej



"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności" -Albert Einstein
Moderator:
-Sporty Extremalne-
-Rowery-