Często po jeżdzie w terenie na skutek dragań roweru powstają luzy m.in. na łożyskach sterowych. Czasami są one niewielkie i prawie niewyczuwalne. Jednak jazda z poluzowanymi sterami powoduje ich szybsze zużycie i może prowadzić do zniszczenia łożysk. Dlatego często należy sprawdzać, czy nie mamy luzów na sterach.
Sprawdzamy czy są luzy.
Zaciskamy klamki przedniego hamulca i przykładamy palce do krawędzi górnej miski sterowej i piercieni leżących powyżej. Jeżeli podczas przesuwania koła
w przód i w tył, te częci poruszają się względem siebie, oznacza to, że mamy luzy na sterach.
Jak usunąć luzy?
Jest to bardzo prosta operacja i nie wymagająca specjalnych kluczy. Potrzebne Ci będą tylko imbusy.
1.Odkręcamy ruby mocujące mostek.
2.Dokręcamy rubę regulacyjną tgz. grzybka znajdującego się w rurze sterowej.
3.Skręcamy śruby mocujące mostek
4.Sprawdzamy czy nadal są luzy lub czy kierownica nie stawia zbyt dużych oporów przy skręcaniu.
5.Jeżeli kierownica obraca się za ciężko powtarzamy czynnoć 1 a następnie odkręcamy śrubę grzybka.
6.Próbujemy do skutku.
Stanem idealnym jest gdy kierownica lekko się obraca (kiedy przechylimy rower powinna samoczynnie opadać) i stery nie są luźne.
Jeżeli stery zbyt często łapią luzy sprawdź czy nie wyrobiły się bieżnie lub łożyska albo czy grzybek nie lizga się w rurze sterowej.
Autor:
www.bike.koti.com.pl
http://www.rower.host.sk

Pit-Bull Gangland
...::

.shagy.

::...