Witam serdecznie, mam 20 lat, ćwiczę od 4 lat. Niestety zmagam sie z dość popularnym problemem - mianowicie dyskopatia. Ból od 3 lat, raz jest raz nie ma (nie mocny, ale wkurz******) wiecie oco chodzi, po prostu powoduje dyskomfort itp. pod koniec 2023 roku byłem na rezonansie i wykazał: Dyskopatię ( lordoza ledzwiowa splycona, Bulging krazka L3-4, stenoza do 10mm i obustronne zwezenie otworów miedzykregowych. Bulging krazka L4-5, stenoza do 9mm i obustronne zwezenie otworów miedzykregowych. Bulging krazka L5-S1, stenoza do 10mm i obustronne zwezenie otworów miedzykregowych. ) Od czasu tego badania nic się długo nie zmieniało. Od około 3 miesięcy pojawiło się drętwienie nogi - głównie lewej, dość często. Ból pleców na tym samym poziomie po tym czasie. Zaczalem bardzo dbac o ruch, technika idealna. dodam, ze cwiczenia ktore powodowaly wiekszy bol - np RDL odrazu korygowalem/usuwalem z planu. - ciagle sprawdzana itp. Chodziłem na fizjoterapie, miałem różne masaże na niej itp - brak efektów. Ból i dretwienie dalej się pojawia ( i nie konkretnie po danej czynnosci, tylko czasem po prostu w ciagu dnia tak jakby bylo to losowe). Od lekarzy slyszalem tylko, ze jest wszystko w porzadku i dostawalem skierowanie na fizjoterapie ( mam juz chyba ich z 7, bo troche sie po tych lekarzach nachodzilem). Martwie sie o te plecy, dlatego jest to dla mnie duza udreka, szczególnie że mam 20 lat i kocham silownie,sporty itp. Dlatego też udałem się ponownie do lekarza- ortopedy. Zlecil mi zrobic RTG calego kregoslupa, a takze udac sie do neurologa (chyba juz 3 raz). RTG wykazalo, ze: niewielkie lewoboczne skrzywienie kregoslupa pogranicza Th-L, kąt Cobba ok, 10 stopni. Kości miednicy niesymetrzyczne - 11mm nizej ustawiony talerzx prawej kosci biodrowej. Cechy zwezania przestrzeni m-kregowej L5-S1 w tylnym odcinku. Neurolog powiedział, ze wszystko jest okej, nie ma sie co martwic i ze fizjoterapia bo nie ma innego sposobu (8 skierowanie XD). Teraz planuje wrócic do tego ortopedy z wynikami