Witam
Mam 38 lat żonkę i trójkę dzieci.
Mam też nawagę, bo mam 92kg przy 181 wzrostu.
BMI mi wychodzi jakieś 28.
Ostatnio miałem pomysł wziąć się za siebie.
Już kilka razy w życiu zabierałem się do treningów, pewnie jak każdy.
Nigdy nie byłem typem sportowca, kupowałem trochę sprzętów i sprzedawałem - jednym słowem klasyka.
Byłem zafascynowany kalisteniką, ale ostatecznie chciałbym zostać na TRX.
Uważam, że ten sposób jest dla mnie bezpieczny, nie jest nadzwyczajnie trudny.
Z informacji wynika, że TRX jest skuteczny, rozwija całe ciało, siłę, robi rzeźbę z masą to już różnie. Ilość ćwiczeń jest nieograniczona.
Oto kilka moich pytań, spostrzeżenia i wątpliwości:
1. Jestem niestety, może po tym internecie dociekliwy i niezdecydowany co lepsze (przy samochodzie tez jakie kosmetyki, jak je używać, co po czym i dokładnie ile czego itd.), co strasznie utrudnia życie. Mam zorganizowane dwa takie treningi i nie wiem, który jest bardziej dla mnie odpowiedni. Zaznaczam, że jestem początkującym. Moim celem jest redukcja (wiem o znaczeniu diety), zdrowie, kondycja, rzeźba jak będzie to dobrze, a jak nei to trudno, na masie absolutnie mi nie zależy. Oto plany:
Dwa plany treningowe.
Obydwa oparte na gumach i TRX.
Jestem początkującym.
Uważam TRX za odpowiedni dla mnie i satysfakcjonujący, więc nie rozmawiajmy o innych sprzętach, jeżeli można, i proszę o ocenę tych planów.
Plan A
Konkretne ćwiczenia siłowe na TRX.
Plan słabo ujmuje nogi i core, byłby do aktualizacji/rozbudowy po zaadaptowaniu się.
Plan zakłada stopniowe wypracowywanie poszczególnych części ciała (stąd może nogi i brzuch później).
Plan B
Bardziej wszechstronny.
Ma nogi i brzuch.
Z użyciem również gumy.
Do aktualizacji w przyszłości.
Trening A – konkretne ćwiczenia TRX – wersje na przemian – trening 3 razy w tygodniu co drugi dzień, w jednym tygodniu 1-2-1, w drugim 2-1-2
Trening 1
1. Przysiad z TRX / TRX squat 2/15
2. TRX Row 2/15
3. TRX Push Up 2/13
4. TRX Row Into Cross 2/15