Szacuny
14
Napisanych postów
1377
Na forum
22 lat
Przeczytanych tematów
17691
dostałem wczoraj na treningu średnio mocnego ale bolesnego sierpa w ucho (w to miejsce nei ma bezbolesnych)
do dziś źle słyszę na to ucho. Ciężko ocenić bez przyrządów, ale wydaje mi się być spuchnięte w środku (sprawdzałem metodą "palcową"-mały palec ręki wchodzi luźniej w zdrowe niż w to z urazem)
Czekać aż przejdzie czy martwić się i iść do laryngologa? Jakoś dotychczas miałem szczęście i tak celnego ciosu w to miejsce nie dostałem więc nie mam doświadczenia
Szacuny
4064
Napisanych postów
45443
Na forum
16 lat
Przeczytanych tematów
348498
Witaj
Ucho zbudowane jest z kilku części: ucha zewnętrznego, srodkowego i ucha wewnętrznego. To pierwsze występuje jedynie u ssaków. Częśc zewnętrzna i środkowa odpowiadają za słuch, jeśli zaś chodzi o ucho wewnętrzne to zawiera również elementy odpowiedzialne za równowagę.
Ucho środkowe jest małą przestrzenią w czaszcze wypełnioną powietrzem. Ma ono kilka zadań, m.in mechaniczne wzmocnienie i doprowadzenie fal dźwiękowych do ucha wewnętrznego.
Ucho środkowe złożone jest z :
-błony bębenkowej,
-jamy bębenkowej,
-trzech kosteczek słuchowych,
-trąbki słuchowej,
-powierzchni zewnętrznej okienka owalnego,
Możliwe, że podczas uderzenia doszło do uszkodzenia którejśc z tych części, dlatego niezwłocznie powinieneś w takiej sytuacji udać się do laryngologa. Nie rób nic na własną rękę żeby nie pogorszyć swojego stanu.
Pozdrawiam
Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2018-01-23 10:53:11
„I would like to be the first man in the gym business to throw out my scale. If you don't like what you see in the mirror, what difference does it make what the scale says?„
Szacuny
14
Napisanych postów
1377
Na forum
22 lat
Przeczytanych tematów
17691
no i ****a mac i sztanga fajek dobrze boofi że mnie wysłałeś do laryngologa: 20% utraty słuchu, przerwana błona ucha... no i nie jestem już dziewicą
Antybiotyk, maść, 0 wysiłku fizycznego