Witam,
Trenuję od 4 miesięcy, jestem na redukcji i planuję za około 2 tyg. przejść na masę. Co do efektów redukcji to są zauważalne ale nie do końca jestem zadowolony, sylwetka wyraźnie się poprawiła, myślę, że udało się zrobić małą rekompozycję ale zostało jeszcze trochę do zgubienia z dołu brzucha. Chcę już odpocząć od redukcji bo już od kilku tygodni stoję w miejscu i nie mam już pomysłu jak zrzucić do końca brzuch. Planuję parę miesięcy robić masę i później może uda się lepiej zredukować. Obecnie trenuję planem FBW co drugi dzień:
A:
1. Przysiady z hantlami 4x10 (nogi)
2. Martwy ciąg sztanga 4x10 (plecy)
3. wyciskanie sztangi - na ławeczce skos 4x10 (klata)
4. Rozpiętki 3x10 (klata)
5. Podciąganie hantli wzdłuż tułowia pod brodę 3x10 (barki)
6. wyciskanie francuskie hantlami 3x12 leżąc (triceps)
7. Uginanie młotkowe 3x12 (biceps)
8. Brzuszki 4x30
9. Łydki 3x20
B:
1. Wykroki z hantlą 4x10 (nogi)
2. wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia 4x10 (plecy)
3. Wyciskanie sztangi na ławce prostej 4x10
4. Przenoszenie hantle za głowę 3x10 (klata)
5. wyciskanie hantli stojąc 3x10 (barki)
6. wyciskanie sztangi wąsko 3x12 (triceps)
7. zginanie ramion z hantlem - łokieć oparty na udzie 3x12 (biceps)
8. Brzuszki skos do kolan 4x35
9. przedramie 3x15
1. Czy jak zacznę masę lepiej zmienić trening na Split czy dalej ćwiczyć FBW?
2. Jeśli zostać na FBW to czy wprowadzić jakieś zmiany do planu (rodzaj ćwiczeń, ilość serii, ilość powtórzeń itp)?
3. Jeśli chodzi o suplementację to stosuję białko w celu uzupełnienia diety, kreatynę, beta-alaninę i cytrulinę. Planuję dorzucić BCAA ale nie wiem czy warto?
4. Czy lepiej kupić samo BCAA czy np. BCAA Max Support, które ma również w składzie l-glutaminę i taurynę?
5. Jakie suplementy warto dorzucić przechodząc na masę?
6. Jakie suplementy polecacie (konkretna nazwa, producent) jeśli chodzi o kreatynę, beta-alaninę, cytrulinę i BCAA?